de rpg!!

Rosa
Site Admin
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-03-2015 19:30

Bericht door Rosa » 29-03-2015 16:50

Aaron schudde zijn hoofd. ''Nee. Voor zover mijn ouders weten ben ik nu aan het studeren, en ben ik te druk om op bezoek te komen.'' Hij keek naar zijn drinken. ''Als ze me zien stoppen ze me waarschijnlijk in een afkickkliniek.'' Hij glimlachte triest.

Aaricia
Site Admin
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-03-2015 19:15

Bericht door Aaricia » 29-03-2015 16:53

'Hoe houd je het dan verborgen als je ze wel ziet? Of heb je ze al heel lang niet meer gezien.' Mia gokte dan maar op dit laatste. Dan had zij in ieder geval het "geluk" dat haar vader haar nooit naar een afkickkliniek zou sturen.

Rosa
Site Admin
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-03-2015 19:30

Bericht door Rosa » 29-03-2015 16:54

''Ik heb ze al bijna vier jaar niet meer gezien.'' Hij zweeg even. ''Woon je nog bij je vader?'' Hij keek naar haar en trok zijn wenkbrauwen vragend op. Hij vroeg zich af hoe ze voor haar vader zorgde, sinds ze vertelde dat hij ook een alcoholist was.

Aaricia
Site Admin
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-03-2015 19:15

Bericht door Aaricia » 29-03-2015 16:59

'Ja, ik woonde een tijdje op mezelf, maar ben dus weer thuis gaan wonen... en nu woon ik daar nog steeds. Misschien zou het verstandiger zijn om op mezelf te wonen, ik word namelijk helemaal gek van mijn vader. Doet nooit iets en nou ja..., het is alsof je met een vreemde woont, eigenlijk, maar dan voel je net iets meer verplichting om voor hem te zorgen. Niet dat ik daar zo goed in ben. Maar in het begin wel, toen mijn moeder ook nog leefde.' Mia zuchtte diep, niet omdat ze melodramatisch wilde klinken, maar meer omdat alles anders misschien zo zwaar beladen klonk. 'Misschien moet ik weer op mezelf gaan wonen.'

Rosa
Site Admin
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-03-2015 19:30

Bericht door Rosa » 29-03-2015 17:01

''Ja, begrijpelijk. Maar het is lastig om hem achter te laten, of niet?'' Hij nam een slok. ''Misschien komt hij wel weer bij zinnen, als hij zoet hoe jij aan het stoppen bent.. Zou wel fijn zijn.'' Hij glimlachte en miste ineens zijn ouders heel erg, wat hij de afgelopen jaren niet had gehad, of misschien gewoon had onderdrukt.

Aaricia
Site Admin
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-03-2015 19:15

Bericht door Aaricia » 29-03-2015 17:16

Mia haalde haar schouders op. 'Ik weet het niet, ik heb gevraagd of hij mee wilde maar hij lachte me zowat uit, zei dat het toch niet hielp. Enerzijds denk ik soms dat het een "goed voorbeeld" is van wat er kan gebeuren, als ik hem weer eens zo naar dronken zie zijn..., maar anderzijds is het ook niet echt goed om in een omgeving te zitten waarbij je constant geconfronteerd wordt met alcohol en alcoholgebruik.' Ze nam snel een slokje van haar koffie want dit klonk allemaal wel erg rationeel en alsof ze dingen had opgestoken van Patty, en bovendien wilde ze ook niet teveel aan alcohol, alcoholgebruik, enzovoort, denken.
'Welke studie deed je eigenlijk?'

Rosa
Site Admin
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-03-2015 19:30

Bericht door Rosa » 29-03-2015 20:38

Hij knikte begrijpend en keek op. ''Oh eh, rechten. Ik had een beurs gekregen omdat ik al in het debatteam zat op school.'' Hij glimlachte zwak, school vond hij onwijs leuk, hij was populair geweest, had vriendinnetjes en zat in de sportteams. Hij had het zelf allemaal verknalt. ''Heb jij gestudeerd?''

Aaricia
Site Admin
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-03-2015 19:15

Bericht door Aaricia » 29-03-2015 20:52

'Ja, geschiedenis. Heb het ook afgemaakt, of ten minste het eerste deel. Wel goed, een debatteam. Een rechten, volgens mij is dat echt een zware studie.' Ze draaide het inmiddels lege kopje van haar koffie rond in haar handen - het praten over hoe mislukt ze waren maakte haar vrij neerslachtig. 'Maar ja,' eindigde ze dan ook maar.

Rosa
Site Admin
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-03-2015 19:30

Bericht door Rosa » 29-03-2015 21:22

Aaron en Mia raakte best goed bevriend. Ze bleven samen komen naar de meetingen, tot op een van de dinsdagavonden, Mia niet kwam opdagen. Als ze niet kwam zou ze wel ge-sms't hebben toch? En hij had geen berichten binnen... Hij keek naar zijn telefoon en liep de zaal uit voordat de meeting kon beginnen. Hij pakte zijn fiets en reed naar Mia haar huis. Allerlei dingen spoelde door zijn hoofd, misschien was ze wel dood?! Hij klopt hard op de deur nadat hij van de fiets was gesprongen.

Aaricia
Site Admin
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-03-2015 19:15

Bericht door Aaricia » 29-03-2015 21:39

Mia lag op de bank, slapend. De gordijnen zaten overal dicht hoewel er soms wat licht doorheen kwam. Gisteren was ze bij een vriendin geweest, eerst hadden ze samen wat gerookt en daarna gedronken, en toen ze eenmaal thuis was gekomen had ze nog wat meer gedronken. Haar vader was een paar dagen weg, had hij gezegd, en alleen zijn beviel haar goed - minder verantwoordelijkheid, alleen voor haarzelf.
Door het gebonk op de deur werd ze wakker, gestoord door het harde geluid, en nog slaperig kwam ze overeind. Ze strompelde naar de deur en keek door het kijkgaatje, want voor collecte of iets anders wilde ze niet opstaan. Tot haar lichte verbazing zag ze echter Aaron staan en het begon - lekker laat - te dagen dat het vandaag de dag van de bijeenkomst was. Snel deed ze de deur open.

Plaats reactie